Blog

Nazaj na seznam

6 korakov do uspešne digitalne strategije

| 04. Aug 2016
6 korakov do uspešne digitalne strategije

»Everything goes digital« še posebno velja v poslovnem svetu.

6 korakov digitalna strategija

Ali če povemo drugače: če te ni na spletu, si za potrošnike pogosto neviden. Pa vendar prepis vsebin iz brošur na spletno stran, uporaba na oko prijetnih vizualij in dodajanje povezav pod visokodoneče besede morda ni pravi sinonim za »going digital«. Še posebno, če nato prekrižanih rok čakamo na prodajni čudež in vsesplošno prepoznavnost našega podjetja. Žal zgolj pojavnost na medmrežju ne pomeni, da smo se uspešno znašli v digitalnem svetu.

Uspešna digitalna strategija zahteva nekoliko več pozornosti in znanja. Za začetek se moramo posvetiti nekaj osnovnim točkam, ki nas bodo usmerile na pravo pot, v smer, kjer nas bo lahko našla naša ciljna publika.

1. Kaj želimo doseči?
Prvo in najpomembnejše vprašanje na katerega si moramo odgovoriti je, kaj so sploh cilji našega spletnega nastopa. Seveda velika večina na tej točki pomisli, da gre za izpolnitev delovne naloge, želje da se nas najde tudi na spletu ali enostavno sledenje zgraj omenjenemu trendu, da je itak vse že na spletu. Pa vendar – kaj želimo doseči? Povečati prepoznavnost znamke in pridobiti leade? Morda povečati število naročil? informirati ljudi o naših storitvah, da bo telefon v tajništvu zvonil manj? Predstaviti našo idejo in poiskati podobno misleče? Cilji bi idealno morali govoriti v številkah, bili tudi merljivi, zraven tega pa relevantni, izvedljivi in časovno določeni. Na primer: Spletni ponudnik apartmajev želi z novo spletno stranjo in ponudbo online rezervacij v 6 mesecih povečati zasedenost kapacitet za 15 %. 1. Kdo smo? Misija in vizija vsake entitete ne bi smela biti zgolj odstavek v poslovnem načrtu, odražati se mora v znamki, soustvarjati zgodbo in osmisliti obstoj. Ljudje preferiramo določene izdelke in storitve zaradi tega kar pomenijo. Ustvarjanje zgodbe je zato drugi izmed korakov v pravo smer pri uspešnem digitalnem nastopu.

2. Kdo so naši sogovorniki?
Metka, 31 let, samska, živi v Celju, dela kot medicinska sestra v zdravstvenem domu, zelo zasedena, proste dneve rada preživi v hribih, na spletu redno prebira bloge hribolazcev, ob večerih pa bere pop psihologijo in občasno gleda kviz Vem. Zarad pomanjkanja časa le redko vidi svoje prijatelje, ko se srečajo pa želijo preživeti prijeten večer v mirnem baru z gurmansko ponudbo prigrizkov. Takšen je pravi opis potencialnih obiskovalcev. Ne zgolj razvrščanje na dva segmenta na podlagi spola . Kreiranje person in upoštevanje le-teh pri pripravi vsebine in funkcionalnosti na spletnem mestu je korak v pravo smer za uspešno digitalno strategijo.

3. Kako jih lahko dosežemo?
Ali Metka uporablja Facebook in Twitter ali ali pa raje prebere kak forum oz. blog? Prižge svoj računalnik le po koncu službe ali dela v panogi, kjer večino časa preživi pred računalnikom in zato pogosto vidi nove objave že zjutraj med srkanjem prve kave? Odvisno od panoge, naše ciljne javnosti, navad uporabnikov ipd. je nujno določanje pravih kanalov komuniciranja. Pogosteje se izkaže za učinkoviteje tudi, da komuniciramo preko manjšega števila kanalov, vendar tam toliko bolj intenzivno in ciljno usmerjeno. Pri komuniciranju preko številnih kanalov je tudi nujno tudi konsistentnost komunikacije – tako vizualne kot vsebinske.

4. Kaj imamo za povedati?
S tem, ko smo vsi začeli svoja podjetja, popoldanske obrti in strasti preko spleta predstavljati širši javnosti, je splet postal zelo velik prostor. Že oktobra 2014 je število vseh spletnih strani preseglo 1 milijardo! Če bi torej posvetili vsaki spletni strani 1 sekundo svojega časa, bi potrebovali več kot 30 let za celosten pregled spleta . Da nas bodo torej ne glede na vsebino opazili, je kar pogumna trditev. Zato je zelo pomembno, da ljudem ponudimo zgodbo, ki je zanje relevantna in ki se jim približa ter jo sami želijo spremljati.

5. Kako lahko izboljšamo njihov odziv?
Edini pravi pokazatelj ali določena zadeva deluje, je merjenje dosege ciljev, ki smo si jih zadali na začetku. Ali bi lahko delovala še bolje, pa nam pokaže testiranje. Test variaciaj; različnih kanalov, elementov, velikosti gumbov, ponujene vsebine. Spremljanje odzivov kaj deluje in kaj ne ter prilagajanje obstoječega. Navsezadnje je v digitalnem svetu – tako kot v realnem – edina konstanta sprememba.

6. Kako vemo, da smo na pravi poti?

Če smo na začetku zastavili merljive in natančne cilje, uspešnost dela ne bi smela biti vprašljiva. V kolikor so meritve pokazala, da smo cilje dosegli, korakamo v pravo smer. In če ne - poskusimo drug način, testiramo z različnimi možnostmi in opazujemo katera se za naše namene najbolje obnese. Tudi to, da vemo kar ne deluje, je vredno veliko.

Kar pogumno :).  
banner_bonitetna_ocena-(1)-1